topmenu

BEWEEGTIP VAN ONZE BEWEEGCOACH

Onze kinesisten en de beweegcoach sporen je aan om wat meer te bewegen.
HUN TIP:

Heb je eens geen zin om buiten te bewegen? Er zijn genoeg oefeningen die je gewoon thuis op je stoel kan uitvoeren. Hier een paar voorbeelden:

  • Strek om beurten je beide benen.
  • Strek één been en doe de volgende beweging met je voet: tenen naar je toe trekken, tenen strekken…
  • Strek één been en beweeg hem zijwaarts.
  • Hef je knieën afwisselend, maar geplooid, omhoog.
  • Hef je been geplooid opzij en tik met je tenen op de grond.
  • Hou je goed vast met je handen aan je stoel en trek beide knieën geplooid omhoog (knieën naar je borst toe trekken). Hou je rug recht.
  • Leg je beide handen achter je nek. Breng je linker knie en je rechter elleboog naar elkaar toe door je knie op te heffen en je elleboog ermee te tikken. Doe dan hetzelfde met je andere been en andere elleboog. Hou je rug recht.
  • Hou één been gestrekt en probeer dit 10 seconden vol te houden. Is dit te gemakkelijk voor jou? Probeer dan maar eens 20 of 30 seconden of zelfs langer.
  • Misschien kan je er zelf ook nog een paar verzinnen?